• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
De lär knappast ha en "publicera-knapp", utan det uppdateras vartefter de får in uppgifterna från källan.
Arbetsgivarna måste rapportera senast den 12:e eller om det är helg, närmsta vardag därpå. De flesta rapporterar inte förrän efter månadsskiftet eftersom kontantprincipen gäller vid lön. Ska precis själv rapportera min lön från mitt företag och även för min mans företag, så jag kan kolla om det syns direkt, brukar ta en dag för Skatteverket eftersom de har nattkörningar, för mig. Som arbetsgivare blir det avräknat först tidigast den 12:e.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 777
Mottagna reaktioner
2 693
Poäng
1 677

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Liten hjärtattack när man loggade in på Nordea och hade meddelande där det handlar om BankID.. Var tydligen bara uppdatering av deras villkor där de nämner att de reserverar rätten att spärra BankID’s utfärdade av andra banker.

Inget nytt men helt vidrigt hur bankerna kan förstöra ens liv så otroligt genom detta kontrollerande.
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
217
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
Om lönerna redan är körda så kan väl inte löneutmätningen börja den här månaden? Om jag fick beslut igår
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Fast det kommer väl att gälla på nytagna lån, inte retroaktivt?
Har faktiskt för mig att det även gäller äldre lån. Det är många som är fast med lån tagna för länge sedan, det just pga detta som KFM kommit med det här förslaget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp